G-Ringos - Alter Ego Est G-Ringo
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zondag 7 september

3 plaatsers

Ga naar beneden

zondag 7 september Empty zondag 7 september

Bericht  Steven Naessens vr sep 05, 2008 1:24 pm

Ik zie weinig reacties op het voorstel van Filip. Voor mij persoonlijk niet haalbaar om de hele zondag vrij te maken voor de gordel. Is wel een heel mooi parcours, dat is zeker.

Zondag zal ik mij tegen 9u naar de Poperboswegel begeven en zien welk volk er is.

De week erop - zondag 14.09 - zou ik een ritje doen in het West-Vlaamse Heuvelland (voorstel : vertrek vanuit Ieper om 9u aan het station). Zijn er hiervoor nog liefhebbers ? Of alternatieve voorstellen ?

Groeten.

Steven

Steven Naessens

Aantal berichten : 42
Registration date : 11-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

zondag 7 september Empty Re: zondag 7 september

Bericht  Alain za sep 06, 2008 1:54 pm

De gordel kan misschien op de agenda gezet worden voor volgend jaar. Dan hebben we de Ronde in het vorjaar en de Gordel in het najaar. Er is dan wat meer tijd om te plannen en kunnen de vrouw en kinderen misschien ook mee....
Zondag hangt af van de zaterdagavondtoestand, anders ben ik van de partij.
Morgen wordt er nogal wat regen voorspeld... hopelijk valt dat mee

Alain

Aantal berichten : 141
Registration date : 02-12-07

zondag 7 september Empty RIT 14/09 VERTREK IEPER

Bericht  JAN di sep 09, 2008 12:41 am

Ik zie het wel zitten om een ritje te doen in de omgeving van Ieper.
Als het maar geen weer is zoals zondag!

JAN

Aantal berichten : 5
Registration date : 07-12-07

zondag 7 september Empty verslag rit 7 september 2008

Bericht  Steven Naessens di sep 09, 2008 2:06 pm

Zondagochtend 7:00 a.m. Het regent oude wijven. In principe geen weer om het zeemvel aan te trekken, maar toch. Om 8:40 a.m. berichtje van een Gringo met vraag of er koers is. Waarom niet? Het is even gestopt met regenen. Joost met special guest reeds aanwezig. Hans en Geert B in aantocht. Het weermannetje uit de Poperboswegel waarschuwt ons voor minder fraaie weersvoorspellingen en beslist om niet mee te rijden. Op school zouden ze dat een mietje noemen.

Tegen beter weten in vertrekken we met zijn vijven richting Lichtervelde. Bordjes volgen, vormt intellectueel de minste inspanning, dus nemen we de Wastine-route. Onze special guest neemt ons gezwind mee op sleeptouw. Ondertussen is het opnieuw oude mannen en oude wijven gaan regenen (zowaar een heel rusthuis over onze kop). Geert B hoopt luidop dat er niemand zou plat rijden, want in zo’n weer…. En ja, Murphy duikt op en ondergetekende voelt de achterband stilaan leeg lopen. Vermoedelijk duimspijkers : ook in de Gordel rond Wingene is er blijkbaar communautaire spanning. Geen Ampe, geen Jan Deceur of andere ploegmecanicien in de beurt, dat wordt dus sukkelen. Na 2 pogingen, een bommetje en 20 minuten later kunnen we uiteindelijk onze weg verder zetten.

Het tempo wordt strak gehouden en via Wingene, Zwevezele, Pittem, Egem, Koolskamp en Beveren bereiken we terug de grens met Lichtervelde. De inspanningen beginnen door te wegen; het schuim loopt letterlijk langs de benen van Hans (we houden het op: ‘propere jongen’). Bijna terug in Torhout komen we nog vast te zitten in een manifestatie van Hells Angels die ons moedwillig de weg versperren. Bij afwezigheid van Dirk, gaan we de confrontatie niet aan en keren we op onze kousevoeten terug.

En zowaar na 60 km rijden, begint het zonnetje te schijnen en kunnen we weer even genieten van onze Belgische zomer. Zij die gereden hebben, waren toch tevreden; de thuisblijvers droog.

PS : graag een seintje wie zondag mee gaat rijden in Ieper. We zijn al met 2 en het is nog maar dinsdag, dat belooft....

Steven Naessens

Aantal berichten : 42
Registration date : 11-12-07

zondag 7 september Empty Re: zondag 7 september

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: