G-Ringos - Alter Ego Est G-Ringo
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nieuw record

Ga naar beneden

nieuw record Empty nieuw record

Bericht  spike zo feb 24, 2008 4:25 pm

Gezapig ritje,

Dat dachten we toch, toen we vanmorgen met z'n 8-ten aan de start stonden van een nieuwe g-ringo - rit.
Geen ene zot mee zeiden ze me. Philip, gisteren van de kemmel gevallen , Alain naar een musical,
Chris die hout moest zagen. Peckertje, gisteren waarschijnlijk te lang blijven pecken. Jan op hoogtestage op Alpe
d'huez en Joost gaan trainen in d'Ardennen.

We waren slechts een een 6-tal km verder in onze UCI-tenue.
Jammer natuurlijk dat we zo opvallen, idereen denkt dat we een profploeg waren op training voor de ronde van vlaanderen. Al in de Zeeweg kwamen een 7-tal renners aansluiten, de Ampello's uit Torhout.
Wijselijk lieten we hen de kop doen zoals een goed renner zijn helpers uitkiest.
Het gemiddelde zakte niet onder de 33 km/u.

Spike zijn parkoerkennis lieten we maar beter achterwege, maar de Ampellos lieten zich meeslepen en weken geen seconde van onze zijde. Na een plaatselijk criterium rond de kerk van Oudenburg besloten we maar in de richting van Diksmuide onze weg verder te zetten. Spike viel plat en ja, dames en heren, een nieuw record werd gevestigd. De platte tube werd vervangen in een tijd van 1 minuut en 30 seconden. Tout compris" waarmee ik wil zeggen : "Roepen, "platte band" , "stoppen" , helm afnemen " , "wachten op Ampe" , Ampe laten de fietsband afnemen" , Glasscherven zoek in de tube" , " nieuwe band opleggen" , "opblazen" , helm opzetten " , " en weer vertrekken ". Inderdaad, 1 minuut en 30 seconden. O N G E L O O F L I J K. NOOIT GEZIEN.

Wel, onze route werd verder gezet richting Diksmuide. Onze truien deden hun werk. De groep werd groter
en we dubbelden de ene na de andere tegenstander. Onze groep werd aangedikt , eerst tot een 20-tal renners.
Daarna reden we met z'n 25, 30 en jawel onze groep telde uiteindelijk een 50-tal renners.
En wij maar vertellen dat we aan het trainen waren voor de Ronde Van Vlaanderen, en dat we wat aan het losrijden waren na een intensieve training van gistereen van 250 km.

Blufpoker kunnen we allemaal wel spelen, maar de krampen kwamen toch dichterbij.
Het positieve punt kwam toch op "Koekelare-berg".
Koekelare-berg van 2e categorie die wel eens de waardemeter kan worden van de RVV. Ik moet eerlijk zijn : Boven op deze welbefaamde berg hadden we 2 g-ringo's op het podium staan.
Henk werd 2e en Steven werd er 3e. De plascontrole werd uitgevoerd maar tot op heden zijn daar nog geen resultaten van bekend. De vreemde eend in de bijt zag mij er nogal redelijk verkouden uit en ik verdenk er hem wel van dat hij met een dokterbriefje de plaats numero uno tot zich had verschaft.

Al bij al, een positieve test van onzer immer sterk rijdende g-ringo's en ik twijfel er niet aan dat we
"Tommeke Boonen en Volderke" pijn kunnen doen op de "muur van Geraardsbergen".

Een gemiddeld van 30 km/u over een ritje van een 80-tal km-ertjes.
Het vat was wel af van de meesten, maar gelukkig had Henri juist er een nieuwe opgestoken.

Nu nog wat qaulity time met de familie en vannacht tussen de krampen door weer dromen van de eindoverwinning in Meerbeke zeker !

Spike

spike

Aantal berichten : 34
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum