G-Ringos - Alter Ego Est G-Ringo
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

E3 prijs harelbeke

Ga naar beneden

E3 prijs harelbeke Empty E3 prijs harelbeke

Bericht  stef ma maa 31, 2008 2:41 pm

Wegens een geringe interesse ( zomeruur , voorspelde weer , of de hunker naar drank en vrouwen in het plaatselijke tennisgebeuren zal er wel voor iets tss zitten waarschijnlijk ) ,spraken Pieter , Steven en ikzelf af om op zondag de E3 prijs in Harelbeke te rijden . Dus , afspraak om 8.00 uur ten huize Boute , klaar om de vlaamse ardennen te overwinnen . Maar Stevens vrouwtje had net de nacht gehad , en Steven kon niet zomaar de benen nemen net toen ze thuiskwam . Wat hij nog allemaal moest doen is niet helemaal duidelijk en heeft hij eigenlijk ook niet veel uitleg over gegeven , dus laten we dit in het midden ! Maar na een 10-tal minuutjes gewacht te hebben was hij daar uiteindelijk toch , duidelijk nog nagenietend van datgene wat wij niet precies weten Embarassed .
Alle fietsen in de camionette , mooi vastgemaakt en wij op weg naar Harelbeke . Op de site van de E3-prijs zagen we lovende kritieken dat het parcours goes uitgepijld was , maar de aanduiding van de plaatselijke sporthal van waaruit we moesten vertrekken , dat was andere koek ! Waarom steken ze die dingen toch altijd zo goed weg ? Nu niet getreurd , we vonden het , schreven ons in , en tot onze grote verbazing , of misschien ook niet , werden we direct aangeklampt door enkele vrouwelijke leden van wielerclub “de pions” om ons , inderdaad , extra informatie te vragen . Was het onze outfit die het hem deed , waren het onze looks ? Of was het misschien gewoon het feit dat we tussen al die ruige coureurs er nogal betrouwbaar uit zagen , wie zal het zeggen ?
Wij gingen dus vol goede moed en lichtjes zwevend het parcours op . Na een reeds een 5-tal ongelukkigen te hebben gezien die een lekke band hadden , was het net voor de eerste hellingen aan mijn beurt . Nu , de teller van mijn fiets stond reeds dik boven de 2000 km , en het was mijn eerste lekke band in mijn prille koers-carrière . Na een formule-1-waardige bandenwissel trokken we weer op pad op zoek naar de eerste hellingen . Die kwam er in “Zulzeke of all places” maar werd eigenlijk volgens het roadbook nog niet als helling gecatalogeerd . Dus ondergetekende er voor de eerste keer af . Na de samensmelting van ons 3-koppig peloton , daalden we tegen een gezwinde 65 km/u af richting Kapelberg . Daar moest ik er een tweede keer af , jawel er zijn nog zekerheden in het leven !
In de afdaling van de kapelberg naar de Patersberg werden we opgejaagd door een koersdirecteur van Gerolsteiner die ons , en wij reden toen een slordige 60 km/u , rakelings voorbijscheurde met een prof van de desbetreffende ploeg in zijn zog . Nadat die zot ons gepasseerd had konden we de Patersberg aansnijden . Pieter en Steven reden met ogenschijnlijk gemak , maar het deed ook wel zeer vertrouwden ze me achteraf, op de kasseien naar boven , terwijl ikzelf , Boonen van de dag ervoor indachtig , het gootje aan de linkerkant van de weg nam , dat reed nl iets comfortabeler , het was zo al erg genoeg ! Op de helling zag ik verschillende coureurs af stappen , en dat sterkte me om, ondanks een pols van bijna 200 , zeker niet af te stappen . Bijgevolg raakte ik al rijdend boven , nou ja rijden , net snel genoeg om niet om te vallen !! ( nu , ik kan je het verzekeren 20.6 % is niet niks ! )
Steven en Pieter stonden me boven op te wachten en na enige felicitaties van hen te hebben ontvangen , waarvoor mijn dank , zetten we tocht verder , kwestie van niet koud te krijgen .Want na 3 km pas was de Oude Kwaremont aan de beurt . En is me dat “One bloody fucking sucker” ! Lang niet zo steil als de patersberg , maar veel langer , en spleten tussen de kasseien als die van een gepensioneerde prostituee ! En bij wijze van recuperatie een klein afdalingetje tot aan de grote baan, remmen om ze over te steken en dan 4 km vals plat naar omhoog en tegenwind naar de bevoorrading . Daar wachtten trouw mijn twee companen . Ze haaden reeds tijd genoeg gehad om een 3-gangen menu naar binnen te spelen , maar moesten het stellen met een sportdrankje , sinaasappelen en wat koeken .
Nadien volgden nog de Kluisberg en de Tiegemberg met , en ik val in herhaling , wachten voor Steven en Pieter tot gevolg , Eens de bergen bestreden , de laatste 2 met veel pijn in de benen en zuiver op wilskracht , konden we de terugkeer aanvatten naar Harelbeke (Hoera !!). Na wat getemporiseerd te hebben begon het weer wat beter te gaan , en werkten we de laatste 10 km toch nog af aan een mooie 30 km/u . Het was van mijnentwege verstand op nul , niet denken aan de pijn in de benen , en vooral niet meer kleiner schakelen !
Eenmaal terug op de parking stelden we vast dat ik , in mijn haast om nog vlug even mijn muts uit de wagen te halen , de sleutel netjes op de achterdeur had laten zitten ! Wat is België toch een veilig land hé !! We trakteerden onszelf op een welverdiende douche en gratis broodje gehakt en reden moe maar voldaan terug naar huis !

stef

Aantal berichten : 11
Registration date : 02-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum